Mengenai Saya

Foto saya
pelajar hbp usm,suka bergaul,suka berjiwang

Selasa, 20 Julai 2010

virtual consruction

Assalamualaikum........
Produksi mempunyai 6 element untuk menghasilkan sesuatu.(1)kita hendaklah memulakan sesuatu dengan niat(intention).(2)nJajarkan ke Tengahiat tersebut hendaklah dilakukan oleh
seseorang(actor).(3)dengan itu diikuti oleh tingkah laku(act).(4)setiap tingkah laku mestilah mempunyai undang-undang(rule).(5)selepas itu akan wujudlah satu hasil(product).(6)hasil tersebut akan diikuti oleh sesuatu tempat(place).
Oleh itu,gambar yang akan saya paparkan akan menunjukkan keenam-enam element di atas.


NIAT(INTENTION)/AKTOR(ACTOR)

Kami bercadang untuk mengadakan kem jati diri praunversiti di gunung tebu.Gambar ini diambil sebelum kami bertolak ke gunung tebu.Aktor adalah kami iaitu peserta kem jati diri.










TINGKAH LAKU(ACT)

Kami mula bertindak dengan menyediakan peralatan sperti khemah terutamanya sebagai tempat untuk kami berteduh di sana.Ini merupakan tindakan pertama kami sebelum memulakan aktiviti perkhemahan kami.






PERATURAN(RULE)

Di tapak perkhemahan,kami mempunyai peraturan yang harus setiap peserta ketahui sama ada ia boleh dilakukan atau tidak.contohnya,setiap kumpulan hendaklah mendirikan khemah masing-masing.Kami juga mestilah mengutamakan adat makan secara beramai-ramai.Hal ini kerana peraturan sangat penting dalam bagi memastikan kaselamatan dan kelansungan sesuatu program.



HASIL(PRODUCT)

Hasil daripada tingkah laku dan peraturan yang dilakukan,aktiviti perkhemahan kami dapat barjalan dengan lancar.Masing-masing menerima sijil penghargaan dari ketua kem komander.Selain itu,kami juga dapat bersuka ria dengan bermain bersama-sama.



TEMPAT(PLACE)

Akhirnya,kami berjaya menyiapakan salah satu aktiviti pra-u iaitu aktiviti perkhemahan kem jati diri prauniversiti yang bertempat di tapak perkhemahan Kaki Gunung Tebu.















































Tiada ulasan:

Catat Ulasan